Nästa kapitel

Efter en helt underbar ledig sommar är jag nu tillbaka på tåget Malmö - Stockholm. Men denna gången är det min slutstation. På T-centralen är det byte till tunnelbana i 5 min, inte pendeltåg i 40. Jag flyttar till huvudstaden. I morse strax innan 9 lämnade mamma av sin lilla dotter som nu faktiskt inte är så liten längre, på Malmö Central, men det känns inte som att jag flyttar på riktigt. 

Det känns som att jag tillfälligt ska bo någon annan stans och komma hem på helgerna, så som det har varit det senaste året. Men det är nog inte alls samma sak. Det här kommer mer vara mitt hem på riktigt, jag kommer ha mitt eget rum. Vakna ensam, klä på mig ensam, somna ensam. Som vanligt när jag är hemma. Eller ja, vad nu hemma är ... Och jag kommer nog inte ens att åka hem varje helg, det är så himla kort tid att va hemma eftersom resan tar så mycket tid. Men jag tjänar in typ en timme jämfört med Enköping, plus att nu har jag min longboard med mig, så jag kan ta mig vart som helst på nolltid.😎 Jag kommer ju också att ha en massa vänner där så småningom, och om det ska bli mitt hem på riktigt vill jag inte åka "hem till Malmö" så fort jag är ledig. 

Det ska bli så spännande! Om bara några timmar kommer jag vandra in på området, på Karlberg, gå till receptionen där jag kommer få nyckel och passerkort och sen kommer jag gå till mitt rum. Där jag ska bo. Där jag ska starta och avsluta varje dag på mitt nya liv. Iallafall ett tag, det är mycket ombyggnationer just nu så allt verkar vara lite oklart med boendet. Kommer jag bo i en av flyglarna på slottet? I en av de andra byggnaderna? I de nybyggda barackerna bredvid? 

Kommer jag få middag i matsalen ikväll (utbildningen börjar inte förrän imorgron, men eftersom jag har lång resväg åker jag upp idag)? Kommer jag redan idag träffa några av dem som jag kommer dela de här 3 åren med? Som jag kanske kommer att dela resten av livet med? Så många frågor och förväntningarna hänger tungt i luften. På gott och ont. 

Jag börjar ett helt eget liv, ett vuxenliv. Whoa, stort ord. Det är så påtagligt att det är just idag som det börjar en ny period i mitt liv. Eller så var det för 1 år och 4 dagar sedan, när jag ryckte in på Ledningsregementet. Jag vet inte. Men stort är det. 

Det känns också lite sorgligt att lämna det liv jag har levt de senaste två månaderna, jag har mått så underbart bra. Hängt i wakeparken, knutit så många nya band till fina människor och stärkt banden till de människor jag redan har i mitt liv. Jag har tävlat, åkt jättemycket wakeboard och utvecklats och haft så ofantligt roligt. Varje dag. Jag har verkligen haft en bra dag varje dag den här sommaren. Till och med när jag jobbade i parken och det spöregnade. Eller när vi cyklade på Öland och aldrig kom fram och hade så sjukt ont av sadlarna att vi knappt kunde sitta och äta middag utanför tältet sen. Till och med den dagen då jag skulle ha flugit hem från min (uteblivna) semester på Bali, men gick omkring inomhus på ett folktomt gym och städade och hade supertråkigt medan solen sken ute. Till och med då var en bra dag på sitt sätt. Det var tråkigt att säga hejdå till alla igår efter att vi åkt wakeboard i 4h och grillat och haft en såndär underbar kväll tillsammans. 

Men som jag sa då, jag försvinner inte från jordens yta, inte ens från Sveriges, och jag kommer tillbaka. Redan om 2 veckor! 

PS. Eftersom "prenumerera" inte funkar automatiskt, meddela mig om ni vill veta när det finns något nytt att läsa så ser jag till att ni får veta det! Ni som redan har sagt till mig behöver inte göra det igen - jag har er kvar! :)

PPS. Bilden är från i somras och jag tittar på mitt framtida jag. "Fy FAN vad du är GRYM!" 

(Eller ja, egentligen tittar jag på Andrea men...) 




Kommentarer

Mest visade