6 dagar kvar och jag börjar fundera över min packning

Jag kan inte ha med mig hur mycket som helst. Skåpet jag kommer få är bara en viss storlek. Därför måste jag tänka på vilken väska jag packar i eftersom jag ska förvara den i skåpet sen. Och framförallt måste jag tänka på vad för grejer jag ska ha med mig.

Som jag har googlat! Jag har läst flashback, försvarsmaktens bloggar och pratat med vänner som har genomfört utbildningen och nu tycker jag att jag har hyfsad koll på vad jag behöver. Såhär ser min packlista ut för tillfället:
  • Pärm med viktiga papper, däribland mitt antagningsbesked
  • Träningstights, sportbh och t-shirt, hoodie (som jag har på mig när jag åker upp, civila kläder behövs annars inte över huvud taget den första tiden)
  • Proteinbars, jag vet inte om jag får någon lunch första dagen eftersom vi ska inställa oss klockan 11 och kanske inte börjar med att äta lunch + bra att ha om man är hungrig
  • Kniv/multitool*, vet inte om jag får lov att använda den, men jag tänker att den kan va bra om jag behöver fixa något på logementet
  • En pytteliten men superstark ficklampa**, försvarets ska tydligen inte vara särskilt bra, men återigen, ingen aning om jag får lov att använda den 
  • Plånbok med id och kontanter, mobiltelefon, laddare och hörlurar
  • Anteckningsbok*** med vattentäta papper och penna, jag vill kunna skriva ner saker när jag är ute i fält eller har en kort rast
  • Klocka****, en modell som lyser i mörkret
  • Foppatofflor, till att gå runt med på logementet
  • Badkläder, från försvarsmaktens packlista
  • Skavsårstejp
  • Resorb att tillsätta vattnet när det är extra tungt
  • Våtservetter i engångsförpackningar, om man vill tvätta av maskeringsfärg i fält tex
  • Svarta plastpåsar, för att stoppa använda våtservetter, tamponger etc i
  • Öronproppar, för att stå ut med alla snarkningar 
  • En stor tröja att sova i
  • Tamponger, av uppenbara anledningar, men också för att de är guld att ha när man ska göra upp eld
  • Hopvikbar tandborste och liten tandkräm att ha i benfickan + vanlig tandborste och stor tandkräm såklart
  • Glasögon och linser
  • Shampo, balsam, deo, hårband (Många....)dessa sätter jag ihop i en liten karbinhake för att jag ska ha koll på dem och de inte ska strössla överallt!, liten kam
  • Solkräm
  • Myggmedel
  • Idrottsskor för både inomhus- och utomhusbruk, försvarets ska tydligen vara väldigt obekväma, har på mig uteskorna under resan upp
  • Kängorna som jag har hämtat ut för att gå in, och tillhörande strumpor
  • Kabinhake / nyckelring till skåpsnycklarna
  • Underkläder, kläderna jag får ut är anpassade för killar och jag har fått tips om att ta med mig egna underkläder för att vara mer bekväm
  • Sykit med nål och grön tråd och FINGERBORG
  • Titanspork, att ha i benfickan - alltid redo att äta!
  • Bok att läsa på tåget på väg hem
För er som är prylintresserade
*Victorinox Soldier
**Olight S1 Baton
***Rite in the rain
****Luminox Leatherback Sea Turtle

Ska jag ha med mig allt detta!? Herregud... Och jag som sa att jag skulle packa litet. Men i princip allt det här måste jag ha med mig, förutom en del som knappt tar någon plats, men när det blir mycket smått tar det ju en hel del plats det med... Jag kommer återkoppla till packlistan senare och berätta vad jag saknar / om något kändes överflödigt.

Okej nu iväg till affären för att köpa det jag inte har sedan innan.


Kommentarer

Mest visade