Jag startar en blogg!


Om två veckor rycker jag in och startar en period i mitt liv olik någon annan. För att dela med mig av mina tankar och upplevelser till nära och kära kommer jag försöka hålla den här bloggen uppdaterad så gott det går. Min tanke är att det även kommer bli någon form av dagboksskrivande, för mig att se tillbaka på min tid under värnplikten.

Jag kommer gå in i en period i mitt liv olik någon annan, och jag kommer vilja bevara så mycket som möjligt av mina minnen och tankar från tiden som kommer. Men jag vill inte heller känna en press på att publicera något, det kommer vara nog med press ändå... ;) Så det kommer komma upp inlägg lite då och då när jag känner att jag har tid och ork!

Jag har hittat en funktion som innebär att man kan prenumerera på bloggen – vilket innebär att man får en notis på sin mail så fort jag publicerar något. (Uppdatering: det fungerar inte, skicka ett meddelande till mig så jag låter jag dig veta när det finns något nytt att läsa!)

Nu sista tiden innan inryck är det försiktig träning och återhämtning som gäller, jag ska försöka umgås med mina vänner och leva kravlöst. Försöka njuta av att det inte är någon som bestämmer över mig och passa på att vara ensam ibland.

Lite info som är kul att veta: Jag rycker in den 5 augusti och muckar den 12 juni 2020. Jag kommer vara ledig på vissa helger och ha långledigt över jul och nyår. Jag har fria hemresor när jag är ledig. Jag får betalt för varje dag mellan 5/8 och 12/6 2020 och en extra slant för de dagar jag är ledig, samt en premie på hela summan vid godkänd utbildning. 

Den 5 augusti smäller det! (Eller ja, vi kanske inte lär oss skjuta redan första dagen, men iallafall...) 

Kommentarer

Mest visade