Dag 1

Framme på regementet möttes jag av en lååååång kö, med massor av rekryter som skulle anmäla sin närvaro och bli insläppta. Jag tror att jag köade i 1,5-2h. Först skulle man visa leg och bli avprickad på en lista där de skrev upp vilken tid man kommit. Sedan ställde man sig i en ny kö för att komma in till Vakten, där man återigen visar leg och sedan får ut en biljett som gör att man får komma in på regementet. Sedan ställde man sig i ännu en kö för att ta foto och därefter fick man gå innanför grindarna. Men under hela den här väntan hade jag sällskap med de runt omkring mig i kön, och det visade sig att en tjej som jag stod med tillhörde samma kompani som jag - Rasbo. Vad det innebär har jag ingen aning om.

Därefter följde vi snitslar till en byggnad där vi fick en macka, en banan och en flaska vatten. Vi fick fylla i en hälsodeklaration och jag berättade om mitt löparknä som jag drog på mig i mars och har rehabat sedan april. Jag har inte vågat springa efter det utan tränat kondis på annat sätt. Sedan blev vi lutsade till logementbyggnaden där vi fick lunch och efter en stund fick vi frågan om vilka som inte varit i förrådet och hämtat ut sina grejer - vi hade 6 minuter på oss att käka klart vår lunch. 

Det här skrev jag när jag var tillbaka på logementet, efter köande för att få ut alla möjliga olika grejer, och efter väntan med att gå tillbaka med allt till logementet (två vändor). 

Plötsligt stormade det in ett befäl (chef) och sa att vi skulle ställa oss upp. Sedan dess har det varit full aktivitet med vänster om och höger om och helt om och framåt march. Vi har ätit middag och lärt oss hur man uppför sig i matsalen. Vi har lärt oss hur man klär sig. Nu är klockan 23.10 och vi är klara för idag. Imorgon väcks vi 05.50 för att ställa upp i korridoren utanför 06.00. Kanske kommer en mer detaljerad beskrivning av dagen om jag hinner och orkar. Godnatt!

(Det känns inte så konstigt att gå runt i uniform faktiskt! Jag jag börjar inte skratta åt mig själv och andra när vi marscherar, det är ganska duktiga på att göra det seriöst här. Tack för mig.)

Kommentarer

Mest visade