Dag 14 och tillbaka på logementet

Ni kanske hörde om branden i Hässleholm som utbröt i onsdagseftermiddag? Och ni kanske hörde om och till och med påverkades av den stillastående tågtrafiken? Jag påverkades också kan jag meddela. Mitt tåg från Enköping gick 15.54 och jag skulle vara på  Malmö C ca 22. Tåget var sent till Linköping så vi missade vår förbindelse och nästa och enda avgång samma dag var fullbokad. Men vi lyckades få platser i första klass och skulle nu vara framme på Malmö C ca 23. Plötsligt fick vi veta att det brann i Hässleholm och att tåget skulle ta en liten omväg, Nässjö - Göteborg - Helsingborg - Lund - Malmö. Vi var framme på Malmö C 02.

Men! Därefter har permissionen varit bra och välbehövd! Det var skönt att inte behöva förhålla sig till några särskilda tider. Jag var på Malmöfestivalen och såg Movits, jag sydde på kragspeglar på mina fältjackor och jag bjöd in mig själv och Mattias på en spontan kräftskiva med våra vänner. Väldigt trevlig helg. 

Trafiken i Hässleholm står fortfarande stilla och jag fick lov att boka flygbiljett tillbaka till Enköping idag! Så sjukt mycket smidigare det är att flyga.. Familjen skjutsade mig till Sturup där flyget avgick 16.25 och med buss och tåg kommer jag vara framme i Enköping vid 20.00. Alltså, ungefär 4 h restid, med en timmes paus, istället för 30 min som jag hade kunnat välja,  på mitten för att käka. Istället för 10h med tåg, eller 7 om allt hade gått som det skulle. Jag vet ju vad jag föredrar iallafall, även om jag får lite dåligt samvete över vilken miljöpåverkan jag har om jag flyger hem och tillbaka varje permission.

Okej så, tillbaks från första permissionen, vad har jag glömt?

Jo, jag glömde min hoodie som jag ville ha, för nu är de enda civila kläderna jag har de som jag har på mig, vilket är en tshirt, ett par jeans och en jacka. Ingen hoodie som jag kan sitta och mysa i på resan eller ha på mig på kvällarna. Sad. 

Jag glömde min sovtröja. Så nu får jag antingen sova i kallingar och bh eller kallingar och smutsa ner en av mina få dyrbara T-shirtar. Jag vill ju ha min Halliforniatröja i storlek L som gick ner till mitten på låret som jag stoppade i tvättmaskinen direkt när jag kom hem för att jag skulle kunna ta med den tillbaka igen. Men nej. Den packades inte ner. 

Men det är nog allt jag har glömt faktiskt. Det ska bli skönt att kunna lägga sig i tid på logementet, när jag kommer fram ska jag komma i ordning och sedan gå och lägga mig och läsa till typ 10. Så får jag ändå 7,5h, det är jag väldigt nöjd med.


Kommentarer

Mest visade