Dag 16. Rehabilitering & strid

Igår morse var det lååååång kö till frukosten. Kändes som om alla rekryter på hela regementet var där samtidigt. Det tog på riktigt 100 år, nästan. Så idag bestämde vi oss för att gå till matsalen på vår riktiga tid, som tydligen var 06.15, det innebär att vi behöver gå härifrån 06.10 och kan vakna 10 min senare! Woho!

Jag fick gå till sjukgymnasten idag och blev helkollad, och istället för att bara försöka åtgärda mitt problem så försökte hon hitta ursprunget till problemet. Vilket om jag förstått det rätt verkade sitta i att mina baksida lår är för starka i jämförelse med mina rumpmuskler vilket gör att låren gärna tar över och blir tighta och drar i senor och sånt. Så jag ska helt enkelt bli starkare i rumpan, det är rätt mycket roligare rehab än bara långsam stretch. Jag ska faktiskt träna! :D 

Och jag får lov att göra mina övningar på Braken på morgonen och ska göra det en gång till på kvällen, win! 

På schemat idag stod stridsövningar, som genomfördes stridspar för stridspar (ett stridspar är två soldater som samverkar - och det blev väääääldigt lång väntan), som innebar framryckning i terräng, växelvis och ansatsvis. Med andra ord, en står i skjutställning redo att verka om fiende uppmärksammas och den andra smyger fram med höjt vapen. När den faller ner på knä i skjutställning går den andra antingen fram i linje med personen (ansatsvis) eller en bit framför personen (växelvis). Det här var en bra repition för mig också :) 

Nästa vecka är det fältvecka och idag har vi packat våra väskor. Jag är spänd och ser fram emot det! 

Btw, en kanske ganska relevant grej är att jag denna veckan är gruppchef för logementet! Så jag leder gruppen till och från matsalen osv och är helt enkelt den som tar beslut. Det är kul! 

Kommentarer

Mest visade