Dag 17. đŸŽ¶ viiilken hÀÀrlig dag

Idag har vi skjutit en massaa! StÄendes och pÄ knÀ utan stöd frÄn 10 och 20 meter. Det gick lite si sÄdÀr. Det Àr lite distraherande nÀr det flyger kulor runt omkring en och det ryker och luktar krut och smÀller som bara den, och sÄ ska man sjÀlv försöka fokusera pÄ mÄltavlan och hÄlla ögonen öppna och andas kontrollerat. Men kul Àr det, och vÀldigt mycket adrenalin!

Efter vapenvĂ„rd fick vi höger vĂ€nster om, och efter en vĂ€lbehövd dusch gick jag och Leopoldsson, en annan rekryt i logementet intill som jag har blivit vĂ€ldigt bra vĂ€n med, till soldathemmet dĂ€r vi spelade sĂ€llskapsspel. Det var otroligt mysigt. Vi tvĂ„ har vĂ€ldigt trevligt ihop :) Det blev en vÀÀÀldigt jĂ€mn match i Ticket to Ride, hon vann (tyvĂ€rr...) med 5 poĂ€ng men jag klarade typ 4 kort och hon 2 sĂ„ jag förtjĂ€nade det mer. ;) 

Jag har fĂ„tt ont i halsen! Det suger. Till kvĂ€llsfikat drack jag te och köpte en sandwich i Markan (cafĂ©et). Det var gott. Sedan gick vi tillbaka till logementet och masserade varandra och det var vÀÀÀldigt mysigt. Vi börjar lĂ€ra kĂ€nna varandra bĂ€ttre och bĂ€ttre hĂ€r pĂ„ logementet, det Ă€r skoj. Och stĂ€mningen blir ocksĂ„ bĂ€ttre i takt med att vi blir sĂ€krare i varandras sĂ€llskap och vĂ„gar vara oss sjĂ€lva. Under dagen idag har Ted GĂ€restads Vilken hĂ€rlig dag gĂ„tt pĂ„repeat i gruppen i varje paus, omedvetet nynnande pĂ„ den har vi tagit oss igenom Ă€nnu en dag i Försvarsmaktens hĂ€nder. 

Jag har det vĂ€ldigt bra.  

Kommentarer

Mest visade