Dag 18. Logementschef

Asså vad har vi ens gjort idag? Vi fysade i morse, jag var med så gott jag kunde med tanke på mitt halsont och gjorde mina rehabövningar. Jag blir anfådd av vad som helst. Jag kunde inte ens prata i morse så jag fick lämna över befälet till en annan blivande gruppchef.

Det var faktiskt lite skönt, det är jobbigt när folk inte lyssnar och det är jag som försöker få dem att lyssna. Jag blir otroligt irriterad när vi precis har pratat om hur viktigt det är att vi respekterar våra logementschefer precis som vi respekterar officerarna. Att tiderna är precis de samma. Men tror ni att alla, framförallt två stycken, bryr sig om det? Nej. Och jag har försökt med att bli arg, för det blir jag, jag har försökt med att resonera om gruppen och laget och jag får PANIK på dem. Och jag känner mig som en dålig ledare eftersom jag inte kan få dem att lyssna men samtidigt vet jag inte vad jag ska göra.

Okej, såhär, jag är här för att lära mig, inte för att kunna. Så är det bara och jag får försöka komma ihåg det, jag kommer få massa utbildning i att leda andra och jag kommer få öva på det i 9 månader till. Jag ser fram emot det :) Imorgon bär det av mot Skåne igen, det ska bli skönt, men det är så himla kort, jag kommer till Malmö C med flygbuss 20.00 och åker på söndag 15.00. Men ändå, hemma! Egen säng! Inga strikta rutiner! Familjen och Mattias <3

Kommentarer

Mest visade