Dag 19. Regnig hemresedag men vilket underbart tropiskt Skåne!

Det känns rätt skönt att åka hem när regnet öser ner på regementet. Vi stod utanför på gräsplätten och fick höger vänster om och trevlig helg och vi blev dyngsura. Vi har haft tvättbyte idag och befälen var superotydliga för vi skulle tydligen göra det själva men det var det ingen som hade sagt till oss så vi fick gå och göra det med språng och bli sena till nästa föreläsning som vi sen skulle ha prov på. Provet gick bra, kravet för godkänt var alla rätt, och vi var tvungna att bli godkända för att det handlade om säkerhet. Jag fick ett fel av 12 frågor och fick göra omprov direkt och blev då godkänd, det var inga som helst problem.

Några timmar senare och jag landar på Sturup 18.45, wow vilket bemötande av vädret! Jag blir alldeles lycklig. Jag satt precis och väntade på flygbussen i tshirt och jeans och bara njöt av att ha solen i ögonen. Jag känner mig så så SÅ nöjd med tillvaron! Jag är så glad över de val jag har gjort som har lett mig hit och att jag vågat ta steget och verkligen utmana mig själv. Jag blir nästan lite sentimental när jag sitter här på bussen för mig själv och skriver och känner alla de här känslorna. Just nu trivs jag väldigt bra med livet och det känns så BRA! 

Jag sitter och skriver med Elsa samtidigt och hon är också alldeles glad och jag ska få träffa Mattias och jag är lycklig! Busschaffören har på riktigt gammal svensk svängnig musik och det gör mig också glad. Och solen skiner och det är varmt och jag är bara så nöjd. Nu ska jag njuta utan min telefon ett tag!

Kommentarer

Mest visade