Dag 4

Jag vet inte ens var jag ska börja..
Allting går så fort och vi har sjukt mycket att göra hela tiden, jag kommer inte ihåg vad vi gjorde imorse. Eller igår. Det är tur att jag skriver ner ... :) 

Men idag har det iallafall varit väldigt lugnt, eller ja det är ju relativt. Vi hade utbildning i hur man plockar isär och sätter ihop vapen på förmiddagen, efter morgonrutin. Det var faktiskt inte särskilt svårt. 

Jag fick avbryta för att gå till sjukgymnasten där jag tydligen hade fått en tid, jag har informerat om att jag haft ett löparknä och inte vet om det är kvar eftersom jag inte sprungit sedan innan jag började rehaba. Så jag var där och blev undersökt, fick göra en massa övningar för att han skulle titta på mina knän. Det var en massa knäböj och utfallssteg och hopp osvosv och jag blev lite svettig. Vi lever i svett här, det är så varmt i våra uniformer, framförallt när vi står mitt i solen och håller i våra vapen och tränar på skjutställning. Det är tungt att hålla upp dem! Och svårt att hålla dem stilla. Svårt att sikta då. 

Idag fick vi den berömda ärtsoppan till lunch! Det var faktiskt gott, goda kryddor! Och pannkakor till det såklart. Minns inte om jag skrivit om det förut men maten är välidgt bra. Och det finns alltid olika alternativ. Typ 3 olika, varav ett vegetariskt. 

Nu har vi också fått utbildning i säkerhet och sekretess, jag får inte berätta allt jag vet, såklart. Och även utbildning i skoputs och kängorna står nu infettade under sängen och luftar och torkar och väntar på att bli putsade med skoputs. 

Sovdags! Jag sover väldigt bra här. Alltid trött, det blir inte många timmar per natt, och jag tänker att det är en bra erfarenhet, jag blir trött när jag slappnar av under dagen, men kan tvinga mig själv att vara alert när det krävs! 

Kommentarer

Mest visade