Dag 5 och bästa dagen hittills!

Idag har vi gjort multitest och bip-test, det var faktiskt superskoj att träna igen! Har inte gjort det på ett tag nu och det känns (märkte jag nu efter träningen) på hur jag mår. Multitest innebär att man ska göra armhävningar och situps i takt med lika lång tid nere som uppe, göra ett upphopp och mäta höjden, rygghäng med överkroppen utanför en plint, rak rygg och sist armhäng, hänga i en omvänd pullup med hakan ovanför stången.

Och som uppvärmning sprang vi en liten runda på regementet och gjorde jägarbussen, dvs man springer i två kolumner och de två längst bak ska springa allt vad de kan och hamna först i ledet. Osv. Det var skoj!

Mina resultat! Jag är så sjukt imponerad av mig själv och det är riktigt gött att få ett kvitto på den träning jag hållt på med de senaste åren. 
Jag gjorde 24 armhävningar, minimum var 8 och max var 28. 
Jag gjorde 60 situps, det var max och minimum var 20. 
Jag hoppade 45cm upp i luften. (Mätt med skillnaden mellan midjan ståendes och midjan i högsta läget.) Nästan en halvmeter!
Jag låg i rygghäng i 160s vilket var max, minimum 30s. 
Och armhäng 51s minimum 15 och max minns jag inte, kanske 60. 

Det var sjuuuukt roligt iallafall!! Älskar att utmana mig själv och ge allt. Speciellt när man får så tydliga resultat. Detta kommer vi göra igen innan muck (när vi är klara med utbildningen) och man jämför resultat. Men jag är långt över godkänd på allt så det känns superbra. Egoboost!

Därefter var det bip-test och jag har aldrig sprungit så bra. 10.2! Ett bip-test är ett konditionstest där man springer fram och tillbaka på en 20-meterssträcka och tempot ökar hela tiden. 

När alla var klara gick vi och duschade och sen exercis (vilket innebär träning på att marschera och vändningar och olika kommandon osv). Vi får små korta raster mellan de olika momenten där vi precis hinner byta utrustning, gå på toaletten och fylla våra vattenflaskor, sedan är det på’t igen. Men det är ganska kul med så högt tempo, och idag fick vi en lugn kväll. Vi skulle packa våra stridsvästar och snart är det dags för första skjutövningen! Spännande! 

Och vi hade tvättbyte i morse, man lämnar in sina använda kläder och får ut nya i samma storlekar så nu ligger jag nerbäddad i nya lakan och det är väldigt välidgt skönt! 

Om ni vill se lite bilder på hur vi har det här i Enköping (jag får inte lov att fotografera) så kika in på ledningsregementets instagram och Facebook! 


Kommentarer

Mest visade