Dag 9 och sista natten innan permission

Imorgon tar jag tåget hem till Malmö och det ska faktiskt bli vääldigt skönt. Skönt att komma hem och kunna slappna av, att komma hem och kunna göra precis vad man vill utan någon som helst tidspress, men framförallt, att komma hem och gå och lägga sig!

Imorgon slipper vi morgonstädningen! Det innebär att enda tiden vi har att förhålla oss till är BRAK 07.30, och eftersom vi ska åka hem behöver vi inte bädda våra sängar (vi ska dessutom göra ett tvättbyte 8.00 och kommer antagligen bädda dem därefter) vilket i sin tur innebär att det ensa vi ska göra imorgonbitti är att klä på oss och äta frukost. Så klockan ringer 6.30 istället för 5.30! Sovmorgon!!! Vi är glada allihopa, glada över att ha överlevt den första veckan och glada över att få komma hem och träffa familj. Och jag tror att vi är väldigt nöjda också, jag är väldigt nöjd iallafall. Jag ser verkligen fram emot resten av tiden här, och jag tror att den kommer att springa iväg, innan jag vet ordet av så är det muck. 

När jag är hemma kommer jag troligen att sätta bloggandet på paus och bara njuta av stillheten och tystnaden som aldrig infinner sig här x) Så vi får se, förvänta er inte att höra från mig på några dagar iallafall! 

Idag har vi tränat på skjutställningar, ståendes, sittandes med stöd, sittandes utan stöd och liggandes, och varit på föreläsning med regementschefen, bataljonschefen och många andra. Sedan hade vi prov på vårt vapen och säkerhetsåtgärder. Hur man laddar och patron ur. Alla blev godkända. 

Slut. Frågor?

Kommentarer

Mest visade