Renputsade kängor och imorgon börjar det

Igår fixade jag de sista förberedelserna. Idag bär det av mot Västerås och en kväll och natt på Steam Hotell för lite avkoppling med mamma och pappa.



Mina kängor har jag putsat för första, men iiiiinte sista gången. Det behövdes... Sidecuten är klippt, vi får se hur mycket av resten av håret jag vill behålla  om en månad.. Väskan är packad och uppackad och ompackad och lite till, kängorna fick till slut hänga utanför. Jag har städat bort mina grejer som jag har spritt ut i hela huset, så att jag inte ska vara ivägen trots att jag inte är hemma. 

Jag är spänd, exalterad och lite nervös. Och som Mattias peppade mig igår: Jag är där för att lära mig, jag är inte där för att kunna. Det är något jag ska bära med mig. Min inställning är viktig, och just nu känner jag mig taggad. Jag hade en diskussion med mamma och pappa i bilen om att det här är första gången som jag gör något helt på egen hand under längre tid än en vecka, utan att känna någon och utan att veta någon som är där. Men vi kom ganska snabbt fram till att jag kommer ha tagit kontakt med minst en annan människa innan jag ens har kommit innanför grindarna - så social som jag är! 

Jag har skrivit på det här inlägget under hela dagen och nu är jag, mamma och pappa framme på spahotellet. Efter en promenad runt området dricker vi ett glas bubbel på rummet i väntan på middag, som ska bli väldigt spännande. Jag är väldigt mycket i nuet, tänker inte så mycket på morgondagen men ibland kommer en tanke om vad som kommer och då suger det till lite i magen! 

Kommentarer

Mest visade