Dag 35. På’t igen

Efter en väldigt bra permission är jag tillbaka på regementet. Idag tog resan bara 4 timmar, jag fick skjuts av pappa till flygplatsen (<3) vid 16 och var framme runt 20. Lite mer hållbart. Och nu hade jag fyra dagar hemma också och det var otroligt skönt. Jag hinner landa och inte bara komma hem för att direkt åka tillbaks igen. Det känns nästan lite ovärt att åka hem över helgen bara. Men nu har jag hunnit göra saker och träffat vänner och familjen.

Jag har tränat - det var kul! Och sedan käkade jag och Clara en välförtjänt lunch på ett veganskt ställe på någon sidogata till gågatan i stan, Avokado hette det, wow vad gott! Och så himla kravlöst och härligt att bara sitta och prata om ingenting. Vi delade på en macka och en bowl med ”pulled vegme” (ingen aning om vad det är men det var gott), rött ris, picklad rödkål, lite andra grejer som passade bra till och såklart massor med avokado! Rekommenderar starkt om man vill ha lite variation i smak! 

I fredags fick jag för mig att åka wakeboard när Mattias och Clara slutade jobba mycket tidigare än förväntat, och vi åkte spontant till wakeparken och hängde där i några timmar. Vilken känsla att vara tillbaka på brädan igen! Det var underbart. Lyckokänslor i hela kroppen. Att sitta i bilen på vägen hem och vara blöt i håret och lite småfrusen var också himla gött! 

Det är så trevligt att komma hem och ha varit saknad, och lika tråkigt är det att åka iväg igen. Men när jag är här har jag roligt, och jag vill ju faktiskt mycket hellre vara här och göra det jag gör, än att vara hemma och jobba eller bara inte göra någonting. Men det är skönt att vara hemma, kravlöst i jämförelse med här och jag känner mig uppskattad på ett helt annat sätt. Och jag är så bekväm hemma, jag kan göra lite vad jag vill och det jag känner för - välja själv. Men det kommer ju till en viss gräns där det jag vill kanske inte alltid är det bästa för mig ;) Och som sagt, jag trivs väldigt bra här och skulle aldrig vilja vara utan de här månaderna. 

Nu har det gått över en månad! Inte lika många nya intryck och inte lika mycket nytt som vi gör, utan nu börjar vi öva på att bli bra på det vi ska lära oss. Jag kommer nog inte skriva här lika ofta som jag gjort - dagligen, utan jag kommer skriva när jag har något att säga och jag känner inte längre att det är varje dag. Men vi får väl se. 

Kommentarer

Mest visade