Dag 40. Fredagkväll i Enköping

Diskning av isokärl 16.30-17. Dusch och ombyte. Mot Enköping centrum 17.40 och pizza vid stationen. En sväng inom Ica (linschips! 😍) och sedan hittade jag några kompisar på en restaurang / bar och satt där en stund. Åter tillbaka på regementet 19.40. Därefter var det fullt sjå med en rakapparat och killar blev snaggade hit och dit och jag var med på ett hörn (bokstavligen ;) ) och fixade till min side cut. Nu ligger jag i sängen och stålsätter mig för morgondagen och det jag måste göra innan jag går och lägger mig idag.

Imorgon ska vi lära oss (här hamnade jag i vårt dagrum där folk tittar på film, procrastination...) om cbrn, det blir en skyddsmasksutbildning och gaser osv. Vi ska gå in i en kammare med tårgas i våra skyddsmasker och se ifall de håller tätt. Nej, skämt åsido, vi har provat maskerna idag och dubbelkollat att de är täta, så det är ju absolut ingen fara, och de skulle aldrig utsätta oss för något som var ens lite osäkert. Så det känns rätt tryggt ändå! 

Idag har vi haft stridsutbildning och skjutit löst! Vi kom upp på linje i skogen och plötsligt körde en bil förbi och där stack ett av våra underbara befäl ut huvudet och sköt mot oss, återigen, med lösa patroner. Då fick vi skjuta tillbaka på ”fienden” och det blev mer verklighet. Det var mycket adrenalin och sedan fick vi växelvis springa tillbaka, och det var roligt! 

Lite tillägg från igår, jag fick en present av sergeant på skjutbanan, han lade ner en stor sten i min öppna ficka på stridsvästen som jag fick berättat för mig att jag skulle ha resten av dagen .. x) 

Nej nu får jag faktiskt ta och ta tag i saker och ting, läggdags om en halvtimme och jag ska packa en väska inför imorgon, packa upp tvättbytet från i morse och borsta tänderna. Åh, jag har rehab också som jag borde göra.. 

Kommentarer

Mest visade