Dag 39

Det är häftigt hur en uppgift kan vara helt oförståelig när man får den förklarad för sig, och alla moment vara ihopsnurrade till ett enda virrvarr - för att senare, när man har provat det praktiskt, så faller alla pusselbitar på plats. Det är roligt att tänka tillbaka på samma förmiddag när man var helt oförstående och veta att man nu har full koll! Jag tycker att det är coolt hur man lär sig också, hur hjärnan anpassar sig och att så fort jag har fått göra uppgiften och använda alla sinnen så förstår jag. Det är kul :) 

Jag syftar framförallt på stridsövningar som vi gjorde häromdagen. Det är roligt, och otroligt skrämmande vissa stunder när det blir så himla verklighetstroget.. Det är svårt. 

Vi var på skjutbanan hela dagen idag. Det var jätteroligt! Och det gick jättebra! En gång sköt jag en serie om 3 patroner på 30 m och träffade en yta på 1x1cm. Det var coolt. Det är kul att känna sig duktig :)

Det är skönt när vi slutar tidigt. Man får lite tid att fixa iordning både sig själv och sin packning och varva ner. Umgås. Det är trevligt :) När jag var hemma i helgen påbörjade jag ett broderi av en katt som jag fick i present för några år sen, och det satt jag och sydde på i någon timme igår, samtidigt som några andra spelade kort, samtidigt som vi tittade på idol osv, det var mysigt. Idag har jag lagat mina byxor, byxknappen höll på att gå av, och så har jag spelat biljard med några på logementet. Roligt roligt! Vi har trevligt tillsammans. 

Dagarna flyter på. Det är mycket fokus på strid och förflyttningar och skjutövningar nu, och vi gruppchefer har fått testa på att leda gruppen. Det går bra, det är väldigt svårt och otroligt mycket att tänka på, men kul. Godnatt!

Kommentarer

Mest visade