Dag 153. Tillbaks i Enköping

Jag hade ju börjat definiera mig som Matilda igen, kommer jag ens reagera när någon säger Pårup? Ja, det gjorde jag, lika lätt som jag slog in koden när jag gick in genom grinden, lika lätt som jag öppnade mitt skåp med den speciella knycken med handleden eller lika lätt som jag vek upp min filt och la den över mig nu när jag skulle gå och lägga mig. Allting är så otroligt välbekant men kändes precis så långt bort. Jargongerna i logementen är desamma. Jag är den som först går och släcker lampan - precis som vanligt. 

Men det sjukaste är att det bara är halva tiden kvar, vi är halvvägs genom utbildningen. För 153 dagar sen ryckte jag in, om 158 dagar muckar jag. 



Jag och mamma har nu bokat en resa till Bali! Vi ska lära oss surfa och sen utforska ön! Vi åker den 14 juni, 2 dagar efter muck! Muckresa med mamma? Jajemän. Jag ska troligtvis stanna lite längre än hon, >2 veckor, antingen på egen hand eller om någon faktiskt vill komma och göra oss sällskap och stanna med mig! Det hade varit superskoj. Ni är välkomna, bara så ni vet!! 

Imorgon är det marschträning och fys, och logementsnack. Godnatt! 

Kommentarer

Mest visade