Dag 157. Vattentjänst

Det känns bra dehär! Vi har börjat vår befattningsutbildning och börjat jobba i våra grupper. Vi kommer bra överens, alla är ganska självgående och tar initiativ. Superkul! Då är det lätt att vara gruppchef. Vi har lärt oss att fylla en 10 kubikstank med vatten, chockklora och sedan stötklora för att vattnet ska vara drickbart och rent. Vi ska försörja hela kompaniet med vatten! Vatten till matlagning, disk och dryck mm. Det är roligt att göra något praktiskt, och vi jobbar bra ihop! Vi kom först till matsalen till middagen så vi hamnade tillsammans vid bordet sen, (vi sätter oss alltid i den ordning vi kommer till bordet, nästan hela plutonen :D) och vi satt och snackade, andra kom och satte sig, vi satt och pratade, och när alla andra hade gått satt bara vår grupp kvar, det kändes väldigt fint och lovande för framtiden!

Idag har jag har åkt lastbil och stått upp och kikat ut genom takluckan, där Märak ska stå med sin ksp sen 😁 Det var skoj! Efter ordinarie tjänst idag skulle vi fysa, hinderbana med kroppsskydd och stridsväst, och sista varvet skyddsmask! Först två uppvärmningsvarv, på det andra trampade jag snett i några däck som man skulle springa med ”snabba fötter” och vrickade foten. ;( Så jag kunde inte vara med på den riktiga träningen, som var som stafett, de andra delades upp i två lag om tre och först med hela laget i mål vinner. Men efter att ena laget varvat det andra, och siste man hade kommit i mål innan siste man i andra laget (som för övrig var vårt befäl) ens hade börjat springa sista varvet. Så jag, som nu mådde ganska bra, och sprang lite på foten för att få igång cirkulationen, hoppade in i det vinnande laget och segade ner dem lite, jag gjorde inga hopp och gjorde 5 armhävningar för varje hinder som jag skippade. Makes sense? Men vi vann ändå för det gick fortare att göra armhävningarna än att faktiskt göra hindret... Ni sitter jag här i min säng med en lindad fot som bultar lite grann och känner mig ändå glad, de andra i min grupp sitter runt bordet där borta och pratar om allt mellan himmel och jord, så kallade mjuka samtal. :) Jag flikar in då och då, skriver några meningar och lyssnar på vad de säger. Alla andra i plutonen har kvällstjänst, men inte vi! Jag har tränat 5 gånger på 4 dagar och känner mig otroligt duktig! Men idag blir det inget gym tyvärr. Jag och foten ska vila, jag ska läsa min bok som för tillfället är Brobyggarna av Jan Guillou! Imorgon bär det av hemåt, hejsvejs!

Kommentarer

Mest visade