Dag 235. Corona!

Om rubriken till förra inlägget var tveksam är denna det inte. Och jag kan säga såhär - jo, det här viruset påverkar oss här på regementet ganska mycket, eller ja, iallafall vi värnpliktiga. Försvarsmakten har tagit sitt förnuft till fånga och alla rekryter i Sverige har begränsad permission, från och med idag. Det är ett fint sätt att uttrycka det på, med andra ord, vi får inte lämna regementet, på minst 3 veckor. Detta beslutet gäller till den 17 april och ska jag vara realistisk har jag svårt att tro att läget i samhället är bättre då än nu. Men man vet aldrig.

Det snackas mycket runt det här. Kommer vi tidigarelägga muck? Kommer vi ha tjänst varje dag eller får vi va lediga på helgen? Får vi sovmorgon ibland? Får vi gå till Ica och köpa godis? SNUS!? (Nej, jag snusar inte.)

Vi får se, visst går det att spekulera men jag försöker att inte ha för höga förväntningar, med risk för att bli allt för besviken. Det kanske blir som jag sa till mamma och pappa när vi sa hejdå i söndags, ”Ses till muck!” Men jag har en extra bok med mig, soduko, och ett roligt brädspel Catan, så jag ska nog klara mig.

Det pratas också om Aurora, kommer det bli av? Ja, på något sätt kommer vi ha en slutövning innan vi muckar, oklart hur ännu. Håll gärna koll på försvarsmaktens hemsida, där uppdaterar de med information. https://www.forsvarsmakten.se/sv/aktuellt/coronaviruset-och-forsvarsmakten/

Tack och hej!

Kommentarer

Mest visade