Dag 254. Livet i karantän fortsätter...

... som vanligt. Det händer inte så mycket. Men vi börjar bli lite knasiga. Idag gicks det runt med en hårfärgsprayburk och där satt jag och fick rosa sidecut. Igår (igår!? Det var hur länge sedan som helst..) fick vi permission i 2 h och fick lämna regementet! Hela Rasbo (mitt kompani, över 150 pers) vallfärdade till Ica och tog över mataffären. Nu klarar de sig några veckor till iallafall.. Chips, godis och duschtvål i överflöd. Jag köpte popcorn, våtservetter (bra att ha i fält!), salta mandlarchoklad och nagellack. Vi var glada!



Idag har vi backat med släp, och vi icke-förare skulle backleda, det innebär att förarna ska göra precis det vi säger. Våra släp är 25 meter långa och har förutom vridpunkten där släpet sitter fast i lastbilen ännu en vridpunkt vid den främre hjulaxeln. Jag vet inte om man säger vridpunkt men jag tycker det förklarar vad jag menar. Här kommer en bild till :) får passa på när vi är utanför regementet och inte har fotoförbud. 



STÖRSTA NYHETEN OCH JAG ÄR SÅ HIMLA GLAD!
Igår fick jag möjlighet att prova skjuta pistol!! Det finns en skytteklubb som använder regementets skjutbanor och det är ett av befälen till granplutonen som är ansvarig för klubben. Efter lite lösa rykten om att det kanske eventuellt kan bli en pistolkurs för de som är intresserade skrev jag ett mail och fick napp! Men jag ville veta skillnaden på att tävla i IPSC och att bara lära mig skjuta så att jag kan vara med på klubbens träningar. Han bad mig komma ner till befälsrummet och sen fick jag frågan om jag ville följa med honom på en lektion han skulle ha med en anställd. JA! Jag hade ingen aning om att jag skulle få skjuta men hans elev var sen så vi gick igenom grunderna och sen fick jag prova! Det är samma sorts dynamiska skytte som mamma har utbildats i. Och jag kommer få möjlighet att ta licens som är både civil och internationell! Vips så är jag på samma plan som mamma 😁 På pappret, jag hoppas och tror verkligen att hon kommer va bättre än mig så mycket tid hon spenderat innan examinationen och så mycket tid jag kommer ha spenderat.. Men så himla roligt det var! Mycket glädje i det annars ganska vardagliga och ibland dystra livet här! 

Kommentarer

Mest visade