Dag 280. Slutövning och anställningsintervju

17 dagar till muck... Jag kommer ihåg när jag satt och planerade min hejdåfest innan jag ryckte in. Nu sitter jag och planerar att fira muck med fem kompisar (i skogen vid stugan, med avstånd a la corona, såklart). Det känns sjukt. Men jag ska sluta tjata om hur fort tiden går, jag är inte 100 år. Stopp. Halt.

Jag sitter nu på tåget upp till Enköping för sista gången under min värnplikt. Jag har varit hemma över helgen efter en 10 dagar lång slutövning. Under övningen insåg jag att, jo men, det är ju ganska kul att vara i trossen, jag kanske vill fortsätta där trots allt. Serviceinriktad som jag är. Jag har tidigare känt att det hade varit skoj med lite mer utmaning, lite mer pangpang och lite mer action. Jag är fortfarande där i tankarna, men det är inte alltid så himla lätt att vara drift- och underhållsoldat heller. Det är ett intensivt på/av läge. Det är 100% jobb när det väl gäller att upprätta eller bryta förläggning och sen är det lugnare när vi är i drift. Sen har jag inte heller någon aning om hur det är att vara anställd i en trosspluton, det är kanske precis samma, eller helt annorlunda. Vi får se.

Anledningen till att jag går i de här tankarna just nu är att jag idag har varit på anställningsintervju på P7, Södra Skånska regementet i Revinge. Det är en plan B om jag inte skulle komma in på officersprogrammet på Karlberg, eller om det av någon anledning inte skulle starta. Man vet ju aldrig nu för tiden... För jag vill stanna i Försvarsmakten oavsett om jag kan plugga nu eller nästa år.

Jag tyckte att det gick okej idag. Jag har svårt för att prata om hur jag reagerar i olika situationer, jag tror inte att jag efteråt reflekterar så mycket över hur jag agerar och varför. Vid stress t.ex. En insikt som jag tar med mig :) Jag fick springa 2km på tid, det tog 9.40, är det bra? Jag vet inte. Jag skulle göra så många armhävningar och pull-ups som jag kunde, det blev 33 respektive 7 stycken, det är bra! Det är roligt att göra maxtest tycker jag, då får man tydlig återkoppling på hur det går med sin träning. Jag borde göra det oftare! Det är otroligt motiverande när man ser framgång så!

Nu ska jag sova lite... En lång, hård och extremt noggrann vårdperiod väntar, sedan IPSC-utbildning och sen är det muckvecka! Nu är jag 100 år igen...

Kommentarer

Mest visade