Militärtekniken är slut!

 ...hoppas jag. 

Jag har precis tryckt på "Lämna in"-knappen för femte och sista tentan för kursen. De 3 första har varit godkända och nu väntas bara svar på dagens 2 tentor angående verkan och skydd samt farkoster. Verkan och skydd kändes bra, det handlade om olika material på skydd och olika vapensystem, splitterverkan och penetration i pansar. Intressant men inte jättekul. Mycket mycket kunskap. Jag är duktig på matte, så räknefrågorna satte jag och teorifrågorna var enligt mig inte jättesvåra. Farkosttentan däremot, där var det mycket som jag inte kände att jag hade koll på, massor med information om skillnaden på olika verkansgrader och funktioner på framdrivningssystem, propulsorer och kompromisser mellan olika system med tanke på rörlighet osv osv. Däremot har vi gjort en laboration som om vi får godkänt ger den oss 10% på tentan, samt en presentation angående farkoster som ger oss 20%, och det krävs 60% för godkänt så blir jag godkänd på labben så behöver jag bara ha 30% rätt 😂. Det fixade jag nog. Man kan för övrigt bara få Godkänt eller Inte godkänt på den här kursen. Alltså, det räcker att vara good enough, vilket jag behöver träna på för att hinna med andra saker i mitt liv också än att sitta med näsan i böcker. Det känns inte bra att inte alltid ge sitt allt, men man måste prioritera och det känner jag mig bekväm med i mitt beslut här. 

Nu är denna kursen slut, och nu ska jag spela badminton för att därefter laga en jättegod middag med lax i asiatisk marinad med koksris och annat gott. Tentabubblet ligger på kylning. 

I helgen är det återhämtning, träning och förberedelser inför nästa kurs som gäller, - fysiskt stridsvärde. Vi ska lära oss om träning och muskler osv, woho! Det kan jag nog bli motiverad av. 

Hoppas ni får en helt fantastisk helg! Det ska jag ha. 

Kommentarer

Mest visade