Nytt hopp för knäet!

Kul rubrik om jag hade haft ett hopparknä, dessvärre har jag ett löparknä (som dock nästan är samma sak), men jag tycker att min ordvits var rolig ändå...

Vi har en ny fysioterapeut på skolan som jag träffade i morse och fick ett väldigt gott intryck av! Till skillnad från den förra så kollade han faktiskt på min kropp och drog och tryckte och vred hit och dit för att hitta ursprunget till min skada så att jag kan åtgärda det. Han var inne på samma spår som hon jag träffade under värnplikten men gav mig lite andra övningar. Vi ska också hjälpas åt att strukturera min träning och fokusera lite mer på mina svagheter, snarare än det som bara är kul. Jag har mycket tid i löpspåret framför mig och jag ser fram emot det! 

(Jag är inte utseendefixerad jag lovar....)

Jag har börjat springa väldigt lågintensivt, i typ snabbt gångtempo, och det fungerar super! Jag har sprungit 6-7km på en timme och knäet är ok med det! Jag vill fokusera på så många kvaliteter så det blir svårt att få ihop tiden! Jag vill konditionsträna, gärna 2-3ggr/vecka, jag vill styrketräna, gärna 3-4ggr/vecka, jag vill marschträna 1 gång/vecka för att vänja och stärka leder vid den höga belastningen, jag vill rörlighetsträna/yoga och rehaba mitt knä och så vill jag träna knästabilitet inför wakesäsongen. Men okej, nog om min träning, målgruppen för den här bloggen är nog inte riktigt lika intresserade som jag. ;)



I övrigt rullar plugget på, jag har fått tillbaka tentorna från militärtekniken och är GODKÄND. Otroligt skönt att inte ha någon svår omtenta hängandes efter sig. Imorgon är det hemtenta i Fysiskt stridsvärde och jag känner att jag har koll, dessutom får vi lov att använda böckerna under tentan, så det ska nog gå bra. Denna kursen har varit väldigt bra, det har inte varit långa dagar av näsan i böckerna och jag har haft mycket tid för annat. Träning bland annat. Jag har fått upp ögonen för klättring igen, både bouldering och topprep, och fastnat. Så nu har jag köpt mig ett par egna klätterskor och en sele och tagit grönt kort! Vilket innebär att jag får lov att säkra någon som klättrar också. 

Jag har också skaffat mig ett jobb, där jag får jobba helt på mina villkor, i princip hur mycket eller lite jag vill. Så har vi en tung kurs i skolan har jag inga krav på mig att tacka ja till jobb, men om vi har mycket ledigt så kan jag anmäla mig som tillgänglig och få förfrågan! Företaget heter Military Work och anställer nuvarande aktiva eller före detta aktiva i firman. Mycket bra extraknäck till kadettlönen. Jobben kan variera och igår var jag i Globen och monterade ner saker efter konståkningsVM. Ganska hjärndött, men bra betalt. Kroppsarbete - betald träning!

Just nu sitter jag på tåget på väg ner till Malmö för att fira påsk, som typ alla andra som bor och jobbar norrut men har familj i Skåne... Munskydd och handsprit är med. På de flesta platser är platsen bredvid spärrad, jag har bokat en sådan plats. Kanske blir det säsongspremiär i wakeparken i veckan? Jag lär ju inte kunna vänta. 

Glad påsk!

Kommentarer

Mest visade